• By -

Advent, obchodníkův zlatý důl

  • Posted on
  • Posted in Byznys

Adventem je označován začátek církevního roku, období krátkých dnů a dlouhých nocí, prostor k odpočinku a klidu. Tradičně se zapalují čtyři svíčky na adventním věnci, každou neděli jednu až do Vánoc.

Prodej stromků

V tomto období propuká předvánoční turistika. a především VELKÉ NÁKUPY. Svátečně vyzdobená města, voňavé vánoční trhy na náměstích s dominantním vánočním stromem, plno dřevěných domečků a stánků. Zde lze nakoupit rozmanité dárky, například ruční řemeslné předměty, pochutiny, hračky, šperky i různé zimní doplňky, vánoční ozdoby, dekorace pro každou domácnost. Už jen nasát tu správnou atmosféru vůní i chutí svařeného vína, punče, medoviny nebo různých delikates a dobrůtek k zakousnutí. Stánky jsou otevřené po celý den do večerních hodin. Trhy doprovází různé kulturní programy lahodící oku i uchu.

Svátky letos padly na úterý, středu a čtvrtek. Na Štědrý den, 24. prosince dopoledne budou ještě obchody otevřeny, po poledni už narazíte na zavřené dveře. Stejně tak i v oba následující vánoční svátky prodejny pohltí ticho a klid. Než si obchodníci odpočinou, čeká je největší nápor zákazníků za celý rok a odměnou pak mnohem vyšší tržby.

Každoročně během prvního adventního víkendu dochází k nárůstu prodeje, než je tomu o běžném víkendu. Jedná se až o desítky procent. Zvýšený zájem bývá vždy o suroviny na pečení, čokoládové figurky, balicí papír, vánoční dekorace a osvětlení. Dále roste prodej drobné elektroniky, mobilních telefonů, tabletů a hraček. Tržby během tohoto víkendu bývají také ve velké míře ovlivněny slevovou akcí Black Friday, která k nám dorazila z USA.

Během celého adventního období se prodá každý rok v průměru 1 milion živých stromků. Z velké části se jedná o stromky pocházející z plantáží. Výběr je z několika druhů jehličnanů. Mezi nejoblíbenější patří kavkazská jedle. Ceny by se měly držet na přibližně loňské úrovni.
Vánoční nákupy

V loňském roce za vánoční nákupy potravin, alkoholu a dekorací české rodiny utratili průměrně 4 850 korun. Útrata za dárky se proti předminulému roku navýšila o 20 procent a průměrná částka se tak loni zastavila na 6 137 korunách. Souhrnně dospělá populace našeho státu vydá na sváteční veselí a vše kolem 96 miliard korun.  

K nejčastějším dárkům loni patřila kosmetika, oblečení a knihy. Stále roste obliba zážitkových poukazů.

I když výdaje na Vánoce každý rok stoupají a pro převážnou část českých domácností představují vyšší finanční zatížení, dokáží je zafinancovat ze svého běžného příjmu.  Zbytek je nuceno vybrat naspořenou rezervu z celého roku nebo si půjčí u různých finančních institucí.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP